Välj en sida

Del 2. Vilka historier gömmer sig i er verksamhet?

 

Så hittar ni idéerna som ger årsredovisningen liv

Att skapa en röd tråd i en årsredovisning är en process i flera kreativa steg. Först ska ett övergripande tema etableras. Sedan ska de idéer som ger temat liv arbetas fram.

Den här processen älskar vi. I nya samarbeten är den ett givande sätt att lära känna varandra, och i etablerade samarbeten ger den chans att ta alla idéer ett steg längre.

Tillsammans med Liseberg har vi gjort två årsredovisningar. Nöjesparkens kommunikationschef har stor erfarenhet av redaktörskap och har lätt för att etablera både tema och hitta intervjupersoner och infallsvinklar som ger temat liv. Mer oerfarna uppdragsgivare coachar vi mer.

Temat för Lisebergs årsredovisning 2016 är mångfald, och i uppslaget ovan ser ni ett exempel på hur det kan se ut i en intervju med Duaa Daebes och hennes kollega Suhayra Hassan. Duaa gjorde Liseberg uppmärksam på behovet av ett mer strukturerat mångfaldsarbete, helt enkelt genom att vara lite besvärlig.

Vilka historier ur ert dagliga arbete berättar något viktigt om er verksamhet?
Hör av er till oss så resonerar vi om hur ni kan hitta guldkornen som ger er årsredovisning liv.

 

Vidare till del 3 – Frågestund med Anna Werner

Vill du prata årsredovisning med oss?

Ta med dig dina frågor, tankar, drömmar och idéer – vi agerar bollplank och bjuder på Sveriges godaste kaffe. Maila mig på anna@rubrik.se

Vi ses! /Anna Werner, kundansvarig

År i rad utnämnd till Sveriges bästa byrå

Engagerade medarbetare

Priser och nomineringar

Års erfarenhet