Välj en sida

av | Okt 16, 2014 | Nyheter

En av världens främsta content-byråer

Rubrik var en av få svenska byråer att nomineras på CMA-Awards i London.

The International Content Marketing Awards är den största och mest prestigefyllda internationella tävlingen i content marketing och redaktionell kommunikation. Årets upplaga har rekordstort antal anmälningar från 16 länder och sex kontinenter.

– Det är sjukt roligt att svenska byråer gör så bra ifrån sig, allt från de stora – Spoon, Appelberg, JG och OTW, till mindre aktörer som Matter och Rubrik. För oss på Rubrik betyder det mycket att få mäta oss mot de allra bästa – det håller oss ständigt på tå att fortsätta utvecklas och utmana både oss själva men även våra uppdragsgivare, säger Miika Tuomivuo, kommunikationsstrateg på Rubrik.

– Sedan vi för fyra år sedan fick uppdraget att göra Elanders årsredovisning, har vi haft ambitionen att förvandla en väldigt traditionell årsredovisning till något som mer har karaktären av en framåtblickande visionsrapport. Att den nu vunnit internationella tävlingar och nominerats i CMA Awards bekräftar värdet av att våga vrida och vända på givna ramar, säger Miika Tuomivuo.

– Det är uppenbart att många gillar vårt angreppssätt där vi inte bara beskriver Elanders utveckling och utmaningar, utan tar ett helhetsgrepp för hela den bransch som vi är verksamma i på en global nivå. Årsredovisningen har utvecklats till en av våra allra viktigaste kommunikationskanaler, kommenterar Andreas Wikner, ekonomidirektör för Elanders-koncernen.

Förutom nomineringen har årsredovisningen vunnit guld i internationella CM Awards, Guldbladet, Svenska Publishingpriset tre år i rad samt nominerats i Svenska Designpriset.

 

Alla svenska nomineringar

Best B2B: Industry and Manufacturing
TITEL: EDGE Magazine
KUND: Seco Tools
BYRÅ: Appelberg Publishing Group

TITEL: Elanders Annual Report 2013 – On Time
KUND: Elanders AB
BYRÅ: Rubrik AB / More PR

TITEL: Legend
KUND: Scania
BYRÅ: Appelberg Publishing Group

TITEL: Shape
KUND: SCA
BYRÅ: Appelberg Publishing Group

Best B2B: Technology and Telecoms
TITEL: Telenor
KUND: Telenor
BYRÅ: JG Communication

Best Automotive
TITEL: Made by Sweden
KUND: Volvo cars Sweden
BYRÅ: Matter AB

Best Membership
TITEL: Stockholm Chamber of Commerce
KUND: Stockholm Chamber of Commerce
BYRÅ: OTW Communication

Best Retail Consumer
TITEL: Nudie Jeans
KUND: Nudie Jeans
BYRÅ: Matter

Best Public Sector/Government
TITEL: Growing Power – How Swedfund helps fight poverty through sustainable business
KUND: Swedfund
BYRÅ: Spoon Publishing

Best Use of Video
TITEL: Heavy Trucking (E01) – Moving a 50-tonne house one kilometre in ten hours
KUND: Volvo Trucks
BYRÅ: Spoon

Två Dagar i ny kostym

Lördag den 24 februari är det nypremiär för GPs helgbilaga Två Dagar. Magasinet har fått ett nytt spännande innehåll som också förpackats i en helt ny grafisk form som tagits fram av Rubriks ADs i samarbete med Två Dagars redaktion.– Det känns så klart jätteroligt och...
Read More

Rubrik gör content åt Hager

Rubrik började i årsskiftet att ta fram redaktionellt material, inspirerande berättelser och praktiska tips som kommer göra elbranschen ännu smartare. – Vi tror på innehåll som hjälper mottagarna och gör dem klokare, säger Hagers marknadschef Johan Ran. Hager...
Read More

Så kan kundtidningen stödja dina affärsmål

Rubrik har under 2017 arbetat med en stor omgörning av Atlas Copcos globala kundtidning Mining & Construction. Läs mer om hur ett genomarbetat tidningskoncept säkerställer att kundtidningen tydligt stöttar dina affärsmål och stärker företagets varumärke. Vi ser...
Read More