Välj en sida

I juli stod det klart att Rubrik gick segrande ur pitchen för Hornbach och hädanefter kommer att producera en stor del av byggvaruhusets direktreklam.

– Det jag uppskattade med Rubrik var att de snabbt förstod våra processer och vad vårt varumärke står för. På kort tid har de satt ihop ett passande team för just de tjänster som vi behöver. Att Rubrik är en contentbyrå som inte bara är behjälplig med grafisk produktion utan även erbjuder övriga tjänster som vi periodvis kan se behov av, ser jag också som ett plus, säger Andreas Larsson, marknadschef på Hornbach.

Sverige fick sitt första Hornbach i Aröd, Göteborg 2003. Här ligger även företagets svenska huvudkontor. Fram till nyligen ansvarade en tysk reklambyrå för alla europeiska marknader. För att komma närmare de svenska kunderna väljer Hornbach nu att istället låta en göteborgsbyrå producera kataloger, flyers och varuhusskyltar för den svenska marknaden.

Claes Bergerlind är kundansvarig projektledare på Rubrik.

– Uppdraget för Hornbach är väldigt omfattande, löper året runt och består av flera parallella produktioner. Detta var så klart en utmaning att lösa rent logistiskt och resursmässigt men tillsammans med Hornbach har vi hittat bra rutiner och flöden som gör att samarbetet flyter på väldigt bra. Vi har också samsyn på hur bra samarbeten bör fungera, vilket gör hela arbetsprocessen snabb och lättarbetad.