Välj en sida

Rubrik har under 2017 arbetat med en stor omgörning av Atlas Copcos globala kundtidning Mining & Construction. Läs mer om hur ett genomarbetat tidningskoncept säkerställer att kundtidningen tydligt stöttar dina affärsmål och stärker företagets varumärke.

Vi ser att allt fler företag positionerar sig med hjälp av kunskap. Detta som en följd av den globala trenden att produkter blir mer och mer likartade. Att till exempel ”bara” tillverka högkvalitativa produkter är sällan tillräckligt för att särskilja sig och ta en ledande position på marknaden. En B2B-kund är mån om att få ut mesta möjliga av investeringen och förbättra hela sin affär. För leverantörer gäller det därför att sätta in den egna verksamheten i ett större sammanhang och förmedla expertkunskap och mervärde på ett trovärdigt sätt.

Industriföretaget Atlas Copco har valt att låta sin kundtidning Mining & Construction stötta den strategin. Tidningen vänder sig till kunder inom affärsområdet Gruv- och bergbrytningsteknik och visar att Atlas Copco inte enbart är en stark och teknologifokuserad produktleverantör. Företaget är också en marknadsledande aktör med spetskompetens och en affärspartner som erbjuder smarta lösningar vad gäller total ägandekostnad.

Läsaren får bland annat exempel på hur Atlas Copco jobbar nära sina kunder och hur företagets djupa kunskap kan spara stora pengar åt dem. Varje nummer har även en temadel där ett ämne som kopplar till Atlas Copcos verksamhet blir belyst från olika håll.

– Vår förhoppning är att den uppgraderade Mining & Construction ska erbjuda relevanta och värdefulla branschnyheter och samtidigt vara en kanal där vi delar med oss av erfarenheter till våra kunder. Målet är att inspirera och hjälpa dem ett fortsätta utveckla sina verksamheter, säger Anna Dahlman Herrgård, Global Communications & Brand Manager på Atlas Copcos division Surface and Exploration Drilling.

Hon fortsätter:

– Tidningen ska även stödja vår position som expert inom gruvnäring, infrastruktur och naturtillgångar. Mining & Construction kommer att spela en viktig roll i byggandet av vårt nya varumärke, Epiroc.

// Vill du också stärka ditt varumärke med hjälp av en kundtidning? Kontakta oss så berättar vi mer.