Välj en sida

Rubrik är ny producent av Sjöräddningssällskapets medlemsmagasin Trossen.

– Vi hade lyxen att kunna välja mellan förslag från flera otroligt kompetenta byråer. Vi valde Rubrik för att de hade det bästa helhetstänket och ett arbetssätt som vi tror kommer att passa oss väldigt bra, säger Emma Forseth, pressansvarig och projektledare för Trossen på Sjöräddningssällskapet.

Trossen, som kommer ut med fyra nummer per år i en upplaga på 100 000 exemplar, är flerfaldigt belönad för både design och innehåll.

–  Men under de tio år som tidningen funnits har mycket hänt både inom Sjöräddningssällskapet och vår omvärld, och även Trossen behövde hänga med i utvecklingen. Vi ville göra Trossen ännu mer relevant för våra medlemmar och få den att sticka ut i mediebruset, säger Emma Forseth.

Förutom att utveckla den tryckta tidningen kommer Rubrik tillsammans med Sjöräddningssällskapet att titta på hur man kan ta Trossen in i den digitala världen.

– Vårt förslag bygger på att ta tillvara på medlemmarnas engagemang på ett lättillgängligt och underhållande sätt i flera kanaler, men med Trossen som bas, säger Miika Tuomivuo, innehållsstrateg och creative director på Rubrik.

Ingrid Hellgren Sjöberg, vd och kundansvarig på Rubrik, beskriver Sjöräddningssällskapet som något av en drömkund.

– Uppdraget är roligt på så många olika sätt. Dels är Sjöräddningssällskapet en organisation vi sympatiserar med och känner ett stort engagemang för, dels är Trossen en riktigt bra tidning som det ska bli jätteroligt att utveckla vidare.

Trossens arbetsgrupp på Rubrik består av Ingrid Hellgren Sjöberg, vd och kundansvarig, Ulf Roosvald, redaktör, Hanna Finnström, AD, Miika Tuomivuo, CD och Pernilla Lindqvist, produktionsledare.