Förbo väljer Rubrik för hyresgästkommunikation

2025-03-27 / Christian

Nu är det äntligen officiellt! Rubrik gick segrande ur den senaste konkurrensutsättningen för Förbo. Uppdraget omfattar produktion av hyresgästtidningen Förbobladet, Förbos års- och hålbarhetsredovisning samt övrig kommunikation.

Rubrik har vunnit den nya prestigefyllda upphandlingen för bostadsbolaget Förbo, och kommer därmed att jobba med företagets hyresgästkommunikation under de kommande fyra åren.

– Vi är oerhört stolta över att vi har rott i hamn ännu en prestigefylld upphandling! Vår långa erfarenhet av bostadsbranschen och allmännyttan, i kombination med vår spetskompetens inom redaktionell kommunikation, kom verkligen till sin rätt här. Nu ser vi fram emot att bidra med kreativ och relevant kommunikation som engagerar och stärker relationen med hyresgästerna, säger Frida Valentin, kundansvarig projektledare på Rubrik. 

Inom ramen för uppdraget ingår produktion av hyresgästtidningen Förbobladet med utgivning fyra gånger per år, års- och hållbarhetsredovisning samt övriga kommunikationstjänster. I en jämn anbudsprocess valdes Rubrik tack vara sin starka förståelse för uppdraget (eller bostads- och fastighetsbranschen) och den höga kvaliteten på de inlämnade arbetsproverna.

– Vi ser fram emot samarbetet med Rubrik. Deras känsla för både innehåll och målgrupp gör dem till en bra partner för att utveckla vår kommunikation. Vår ambition är att fortsätta skapa relevant och engagerande kommunikation som förenklar vardagen för våra hyresgäster och samtidigt stärker varumärket, säger Hanna Holmström Tomic, kommunikationschef på Förbo.

Samarbetet inleds omgående och det första numret av Förbos magasin, producerat av Rubrik, ges ut till sommaren.
 

Nyfiken?
Frida Valentin - Kundansvarig
Frida Valentin
Kundansvarig