Vi vann Poseidons upphandling – igen!

Hurra, vi gjorde det igen! Rubrik vann upphandlingen för Poseidon och får förtroende i två år till, med möjlighet till förlängning i ytterligare två år. Förutom ett hyresgästmagasin och en årsrapport om Göteborgs utvecklingsområden, ska vi också producera årsredovisningen. 

2020 fick Rubrik uppdraget att ta ett helt nytt grepp på Poseidons hyresgästkommunikation, för att både stärka varumärket och relationen till hyresgästerna. Strategiarbetet mynnade ut i ett läsvärt hyresgästmagasin och lokala, digitala nyhetsbrev.

– Efter fyra givande och roliga år tillsammans känns det fantastiskt roligt att vi får möjlighet att fortsätta det vi har påbörjat! Vi är stolta och glada, säger Frida Valentin, kundansvarig på Rubrik.   

Med 27 000 lägenheter över hela Göteborg räknas Poseidon som ett av Sveriges största bostadsbolag. Det innebär att målgruppen är stor, bred och komplex.

– Vi ser fram emot att fortsätta samarbetet med Rubrik. Under de senaste åren har de stöttat och utmanat oss att ta flera kliv framåt i vår redaktionella kommunikation, såväl strategiskt som formmässigt. Inför nästa avtalsperiod letade vi en byrå som vi kan fortsätta att utvecklas tillsammans med, och även den här gången stack Rubriks erfarenhet och kreativitet ut i konkurrensen.

Rubriks uppdrag innebär redaktionella kommunikationstjänster som innefattar helhetsproduktion av ett hyresgästmagasin, med utgivning två gånger om året, en årsrapport om Poseidons arbete med stadens utvecklingsområden samt produktionen av en årsredovisning.

Nyfiken?
Frida Valentin - Kundansvarig
Frida Valentin
Kundansvarig