Vi snackar årsredovisning En riktigt vass hållbarhets- eller årsredovisning kan göra så oerhört mycket mer än att bara pliktskyldigt redovisa verksamhetens resultat. Våra prisbelönta ADs Hanna och Fidde delar med sig av sina bästa tips.Läs hela inlägget Läs mer
The Enabler Efter lanseringsmagasinet The Enabler valde vi att ta fram en strategi för ett långsiktigt varumärkesbyggande och utvecklade en naturlig digital fortsättning på The Enabler. 2019 vann The Enabler silver i Svenska Designpriset. Läs mer
Två guld och ett silver till Rubrik! Hurra för Rubrik! I år vann vi både guld och silver i Svenska Designpriset för två nya uppdragsgivare: investmentbolaget Latour och det nya rederiet Wallenius SOL. Dessutom fick vi även guld i Publishingpriset för Latours årsredovisning!Läs hela inlägget Läs mer
Årsredovisning och verksamhetsberättelse Rubriks lekfulla framtagande av Lisebergs årsredovisning och verksamhetspresentation resulterade i utmärkelser i Svenska Designpriset och Svenska Publishingpriset två år i rad. Läs mer
Magasin Med målet att skapa en premiumprodukt har Rubrik gjort om koncept och form för Göteborgs-Postens helgmagasin Två Dagar. 2018 vann nya Två Dagar Silver i Svenska Designpriset. Läs mer
Fullservice Content Rubriks har producerat digitala nyhetsbrev, fysiska kundtidningar, webbcontent och tagit fram redaktionella koncept åt Göteborg Energi sedan 2014. Öppningsfrevensen på våra nyhetsbrev för Göteborg Energi ligger stadigt runt 35-40%. Läs mer
Jubileumsbok Inför sitt tioårsjubileum hjälpte Rubrik landskapsarkitekterna Mareld att ta fram en jublieumsbok. Boken, som handlar om Marelds drivkrafter och spännande kundcase, vann Swedish Content Awards och Svenska Publishingpriset 2018. Läs mer
Kundtidning Trossen Fyra gånger om året nås Sjöräddningssällskapets medlemmar av prisbelönta tidningen Trossen. Rubrik har haft nöjet att producera den sedan 2015, då tidningen stöptes om för att tydligare koppla till båtliv och sjösäkerhet. Läs mer
Två Dagar i ny kostym GPs helgbilaga Två Dagar har fått ett nytt spännande innehåll som också förpackats i en helt ny grafisk form som tagits fram av Rubriks ADs i samarbete med Två Dagars redaktion.Läs hela inlägget Läs mer