Vi snackar podd Poddlyssnandet fortsätter att skjuta i höjden. Drygt 50 procent av svenskarna lyssnar regelbundet på podd, enligt Spotifys undersökning ”Poddsverige 2021”. Vad är egentligen hemligheten bakom en framgångsrik företagspodd? Vår poddspecialist Linda Larsson ger sina bästa tips. Läs hela inlägget Läs mer
Resia väljer Rubrik Vilken start på 2019! En sprillans ny webb och många roliga uppdrag. Vi är också superglada för vår nya kund Resia – ett starkt varumärke i en spännande bransch.Läs hela inlägget Läs mer
Strategi och innehållsproduktion Vi har hjälpt dryckesföretaget Galatea marknadsföra sin hantverksöl på craftbeer.se. Sajten är en samlingsplats för ölintresserade och fylld med nyheter, reportage, tips på öl och mat och möten med människorna bakom ölen. Läs mer
Strategi och innehållsproduktion Rubriks nya kommunikationsstrategi för Hornbachs sociala kanaler i Sverige har fått byggvaruhusets följare att öka markant. Läs mer
Rubrik gör content åt Hager Rubrik började i årsskiftet att ta fram redaktionellt material, inspirerande berättelser och praktiska tips som kommer göra elbranschen ännu smartare.Läs hela inlägget Läs mer
Rubrik fyller Craftbeer.se med innehåll Galatea är Skandinaviens största oberoende importör av öl och står bakom svenska märken som TT, Sigtuna och S:t Eriks. Nu vill man vara med och lyfta intresset för hantverksöl. När företagets satsning Craftbeer.se skulle göras om till onlinemagasin fick Rubrik i uppdrag att fylla det med intressant innehåll för alla ölintresserade.Läs hela inlägget Läs mer
Rubrik vinner stort uppdrag för Hornbach I juli stod det klart att Rubrik gick segrande ur pitchen för Hornbach och hädanefter kommer att producera en stor del av byggvaruhusets direktreklam.Läs hela inlägget Läs mer
Tre nya ramavtal på plats Från och med den 15 december så är Rubrik ramavtalsleverantör till Göteborgs Stad inom tre avtalsområden; Fullservice Content, Skribenttjänster samt Reklamproduktion.Läs hela inlägget Läs mer