Vi snackar podd Poddlyssnandet fortsätter att skjuta i höjden. Drygt 50 procent av svenskarna lyssnar regelbundet på podd, enligt Spotifys undersökning ”Poddsverige 2021”. Vad är egentligen hemligheten bakom en framgångsrik företagspodd? Vår poddspecialist Linda Larsson ger sina bästa tips. Läs hela inlägget Läs mer
Vi snackar årsredovisning En riktigt vass hållbarhets- eller årsredovisning kan göra så oerhört mycket mer än att bara pliktskyldigt redovisa verksamhetens resultat. Våra prisbelönta ADs Hanna och Fidde delar med sig av sina bästa tips.Läs hela inlägget Läs mer
I våra kvarter En strategi och ett nytt kommunikationskoncept för bostadsbolaget Poseidon mynnade ut i ett inspirerande och varumärkesbyggande magasin samt lokala, digitala nyhetsbrev för vart och ett av distrikten. Läs mer
The Enabler Efter lanseringsmagasinet The Enabler valde vi att ta fram en strategi för ett långsiktigt varumärkesbyggande och utvecklade en naturlig digital fortsättning på The Enabler. 2019 vann The Enabler silver i Svenska Designpriset. Läs mer
Resia väljer Rubrik Vilken start på 2019! En sprillans ny webb och många roliga uppdrag. Vi är också superglada för vår nya kund Resia – ett starkt varumärke i en spännande bransch.Läs hela inlägget Läs mer
Strategi och innehållsproduktion Vi har hjälpt dryckesföretaget Galatea marknadsföra sin hantverksöl på craftbeer.se. Sajten är en samlingsplats för ölintresserade och fylld med nyheter, reportage, tips på öl och mat och möten med människorna bakom ölen. Läs mer
Strategi och innehållsproduktion Rubriks nya kommunikationsstrategi för Hornbachs sociala kanaler i Sverige har fått byggvaruhusets följare att öka markant. Läs mer
Innehållsstrategi och redaktionellt koncept När tiden och resurserna är begränsade är det ibland svårt att vet vilket innehåll man ska satsa på. En innehållsstrategi och ett redaktionellt koncept säkerställer att du når mottagarna med rätt innehåll, i rätt kanaler, vid rätt tidpunkt. Läs mer
Rubrik fyller Craftbeer.se med innehåll Galatea är Skandinaviens största oberoende importör av öl och står bakom svenska märken som TT, Sigtuna och S:t Eriks. Nu vill man vara med och lyfta intresset för hantverksöl. När företagets satsning Craftbeer.se skulle göras om till onlinemagasin fick Rubrik i uppdrag att fylla det med intressant innehåll för alla ölintresserade.Läs hela inlägget Läs mer