I våra kvarter En strategi och ett nytt kommunikationskoncept för bostadsbolaget Poseidon mynnade ut i ett inspirerande och varumärkesbyggande magasin samt lokala, digitala nyhetsbrev för vart och ett av distrikten. Läs mer
The Enabler Efter lanseringsmagasinet The Enabler valde vi att ta fram en strategi för ett långsiktigt varumärkesbyggande och utvecklade en naturlig digital fortsättning på The Enabler. 2019 vann The Enabler silver i Svenska Designpriset. Läs mer
Fullservice Content Rubriks har producerat digitala nyhetsbrev, fysiska kundtidningar, webbcontent och tagit fram redaktionella koncept åt Göteborg Energi sedan 2014. Öppningsfrevensen på våra nyhetsbrev för Göteborg Energi ligger stadigt runt 35-40%. Läs mer
Kundtidning Trossen Fyra gånger om året nås Sjöräddningssällskapets medlemmar av prisbelönta tidningen Trossen. Rubrik har haft nöjet att producera den sedan 2015, då tidningen stöptes om för att tydligare koppla till båtliv och sjösäkerhet. Läs mer
Global kundtidning Med ambitionen att modernisera, skapa mervärde och förmedla expertkunskap har Rubrik gjort om industriföretaget Epirocs (fd Atlas Copco) globala kundtidning Mining & Construction som idag ges ut i 45 länder. Läs mer
Innehållsstrategi och redaktionellt koncept När tiden och resurserna är begränsade är det ibland svårt att vet vilket innehåll man ska satsa på. En innehållsstrategi och ett redaktionellt koncept säkerställer att du når mottagarna med rätt innehåll, i rätt kanaler, vid rätt tidpunkt. Läs mer