Tidningar och magasin
För framgångsrik kommunikation är relationer avgörande, oavsett om målgruppen är kunder, medarbetare, medlemmar eller medborgare. Och vet du vad? Då är tidningar fortfarande en svårslagen relationsbyggare. Det tryckta formatet ger läsaren en unik läsupplevelse – och låter dig nå målgrupper som inte är uppkopplade.
Relationer, alltså. Relationer du vill behålla och fördjupa. Det är det som är själva grundtanken med content marketing. Att erbjuda något som mottagaren vill ta till sig. Något som erbjuder värde på riktigt. För att lyckas med det måste man skapa relevant innehåll av hög kvalitet, men också presentera det på ett sätt som engagerar.
Det är här kundtidningen kommer in i bilden. Vi använder begreppet för en hel familj av tidningar och magasin – bland annat business to business-tidningar och medlemstidningar – men här finns en röd tråd. En tidning erbjuder en möjlighet att inte bara fånga utan även behålla läsarens uppmärksamhet. Där digitala plattformar har snabbheten som styrka är tidningen ett medium med unika förutsättningar att skapa kvalitativ uppmärksamhet.
Nå läsarna på djupet
Att hålla i en tidning känns nästan lite lyxigt. Att känna pappret mellan fingrarna – ja, kanske till och med känna doften av det. Att känna hur layouten väcker lässuget redan innan man har läst mer än kanske en rubrik. Du tar till dig en tidning med många sinnen och där finns en särskild kraft. Sedan har vi förstås det redaktionella tilltalet och dynamiken mellan olika sorters material; det korta och plockiga som samsas med långläsning och det bildbaserade. Tidningens väsen ger dig möjlighet att nå dina läsare på djupet.
Digitalt magasin
Gillar du tanken på ett välskrivet magasin fullt med content som mottagaren vill förkovra sig i, men är tveksam till om tryckta produkter verkligen är rätt för er verksamhet? Lugn, givetvis finns det digitala lösningar även för tidningar och magasin. Genom det digitala magasinet introducerar vi dessutom möjligheten att enkelt dela innehållet med andra.
Rubrik hjälper dig med:
- Strategi och koncept
- Redaktörskap
- Innehåll
- Formgivning
- Tryck
- Distribution